Çarşamba, Ocak 29, 2014

Ekonomiturk Blogundaki Yazılarımın Linkleri...(2008-2011)

[Tüm Yazılar İçin Tıklayınız]

Başbuğ'un hatası iktisat bilmemek
Lahana ve Turşu
Akıl Oyunları
Ken Robinson diyor ki; "Okullar yaratıcılığı öldürüyor."
Mustafa Akyol: İslam'da inanç ve gelenek çatışması
Bloomberg HT'de yazar olan bir Gazi Erçel!
ARZ / TALEP
düşünme, düşündürme
İçsel büyümeyi bilmeyen yazar
Arthur Benjamin's formula for changing math education
Kur tartışmaları
Quick, More Stimulus!
İthal hayvanları gören üreticiler şaştı kaldı!
The Labor Market in the Great Recession
UNDERSTANDING THE NATIONAL DEBT
Kapalı Beyinler, Uçmayan Arılar, Sahte Bal
Economics made fun in the face of the economic crisis yada gülün işte :)
Dalay Lama: Ruhen bir marksistim
Fayda Maksimizasyonu - Oy maksimizasyonu arasındaki ilişki
Güngör Uras yazmaya devam ediyor, mecbur biz de yazıyoruz
Konut Kredisi Almak Için Doğru Zaman mı?
İcradan Araba Almak?!
Biraz Gülelim: Merkez Bankası ve Enflasyon
Güngör Uras İktisatı Öğreniyor...
Kızgın Almanlar, Emekli Yunanlilar
Turkey’s road to Europe
Bedelsiz Askerlik Var mı ki?
KONUT KREDİSİ ALALIM MI?
4 yanı düşmanla çevrili özel ülkem
Yüksek faiz, düşük kur: Böyle bir politika uygulandı mı gerçekten?
Ulusal gelir gerçekten azaldı mı?
Ankara'da Otobüs Biletleri 90 kuruşa indi!!!
2010'da en çok hangi finansal yatırım aracı kazandıracak?
Enflasyon Rakamlari Gercegi Yansitiyor mu Anketi
Türkiye'nin Kredi Notu Yükselir
Sevgili Ekonomi Türk okuyucuları,
Dı Dı Dı Dın ! ! ! Merkezin Hataları
Samuelson'un ardından
Kariyer Basamakları
Bye Bye Kriz
Danıştay’da ‘kast’ hukuku
Kilisenin cinsel taciz dosyası İrlanda'yı karıştırdı
Mikro İktisat Kitabı
Monopolün Zararları ve Mustafa Kemal
Merkez ve Faiz Tartışması Üstüne
Bankalar Vatandaşı Soymuş (Yada Süleyman ne Yaşar ne Yaşamaz)
İşsizlik ve İstihdam
Slayt Nedir
İktisatçının Cevabı :)
Balonlar, Fiyatlar ve Küresel Kriz üzerine bir sohbet
Balonlara Dikkat
Yeni Balonlara Dikkat
Finansal Krizin Zaman Çizelgesi
Kalbin Bu Derece Zekice Ozlemini DIle Getirmesi
Binary Sayı Sistemi 0 1 ve 0.5
Mundell-Fleming Modelinin Zaferi
Business Cycles and Equilibrium
Binary Sayı Sistemi: 0 1
Kaptan Amerika
Keynes: The Return of the Master
Deniz Gökçe, TCMB ve Kayıkçı Kavgası
Bu Kampanya Niye Saçma
Suudi Arabistan'da 3 Milyar Dolarlik Universite
Merkez Bankalarının Bağımsızlığı
Uluslararasında 'barış içinde rekabetçi' model
Kapitalistin Aklı Cem Yılmaz'ı Yendi
Altan, Keynes, Friedman ve Para Politikası
Kara Mizah ve Uğur Gürses
Benim Allahım
Faiz Oranlari Ne Olur?
Taylor Kuralı ve Kriz
Suudi şampanyası ve dayatılan dinin sahteliği
Bankacılara Tavsiyeler
Değerlendirme Yazısı
Katsayı Saçmalığından Kurtulduk !
Metalciler ve Başbakan, Bir de Süleyman Yaşar
Son Yazı
Ekonomix Turkiye'ye Gelmiş, Dumur Olmuş
Lucas, Prescott, Küresel Kriz ve Türkiye
2001 Krizi ve 2009 Krizi
Mahfi Eğilmez ne diyor?
M.J.
Kredi Kartına İsim Arıyorum !
Yaşam
ŞOK ŞOK ŞOK:Krizden Çıkışın Yolunu rdynk Buldu
Tünelin ucunda ışık Göründü mü?
"Ben borcumu ödedim ve ben bir enayiyim..."
Yavaşladık, lütfen para harcayın!
The biggest bill in history
1994 Krizi ve Kamu Dengesi (kabusu)
Türkiye, Küresel Kriz, Maliye Politikası
100 Guzel Link
Başlarken...
Gençlerimiz ders çalışmayı bilmezler
Koca Koca adamlar hafta sonu ne yapar?
Daron Acemoğlu & Küresel Kriz
Understanding the G-20 Economic Stimulus Plans
Borsada Frene Basmayan, Devrilebilir
TCMB, Dalgalı Kur, Yüksek Faiz, Düşük Kur
Krizin Kendine Has Yapısı
Erdoğan'ın Teğeti yada Finansal Krizden Ne Kadar Etkilendik
Ortaya Karışık
Alaattin AKTAŞ ne diyor?
ABD'ye yetişmek için % 27.19 Küçülmemiz Gerekiyor!
Borsada Alım Zamanı yada Borsa Borsa Söyle Bana-2
Borsa Borsa Söyle Bana
Cep Delik Cepken Delik Olmasın : Bütçe
2008 4. Ceyrek Büyümesi Ne Olur ? : (
Seçim Gelir Hoş Gelir (2)
Erdoğan Davos
Avrupa Birligi Ulkeleri Türkiye İlişkileri
Küresel Büyüme Tahminleri
Küresel Mali Krizin Çözümü: Bakış Açısı
Kuresel Kriz, Borsa, Dolar
Aziz Yurttaşlarım
IMF, Keynes ve Bütçe Açıkları
Bu Siyasetçilerle mi?
Savaşın İçinden
Kurtar Bizi Keynes ! diye bağıran IMF
Deniz Baykal'dan İki İnci
Turkiye'de Kriz Vaaar!!
İşgünü Farkı Düzeltmesini Tartışmak
FED'in faiz indirimi hakkında
3. Ceyrek Büyümesi
Deniz Gökçe'ye Üzülmek
Sanayi üretimi ve Reel Üretim
Seyir Defteri
Otoprodüktör, Devlet, Serbest Piyasa, Akıl Birleşin: Voltran
Bir Soluklanma: Dolar&Borsa
Vergi ver Cennete git
İstihdamı Konuşmak
Happy Halloween!
Burnu B.kt.n cıkmayan Piyasa(!) ekonomisi
2008 3. Ceyrek Büyümesi Ne Olur??
Stand by modundan çıkış
Tarihe Başka Bir Not...
Şaka yada Tarihe Bir Not...
Harry Potter : Hükümetin Asası
Borsa&Dolar :Stand by modu
Aktütün hadisesindeki iletişim kazaları
Küresel Krizi Konusmaya Devam
Ekonomi Küçülüyor
Hınçal Uluç Yazisi: Aktütün
Piyasaya faiz indirim dopingi !!!
Finansal Kriz Hakkında...
10 Yazı - rdynk
Zenci Adam
Bakış Açısı Farkı (Cari Açık): Ege Cansen&Mehmet Altan
Sütü Dana içti, Dağa Kaçtı ...
The New Concept Car from J
Ekonomi Yavaşlıyor mu?
The Real Face of Ergenekon !!!
Petrol & Eşek: temel ve basit gerçekler
Para Arzı ve Enflasyon Arasindaki Iliski
4. Mezara girsen askerden kaçamazsın!
Akşamcılık, Özelleştirme ve Serbest Piyasa
3. Gelecek Olan (Kriz)le İlgili Düşüncelerim (II)
Gelecek Olan (Kriz)le İlgili Düşüncelerim
1. İstatistik, Uras ve Sanayisiz Büyüme
Darbe Yapmıyorum Kardeşim :) !
Başlarken...

Pazartesi, Temmuz 14, 2008

Başlarken...

Tüm Ekonomi Türk ailesine selamlar :) Üniversite son sınıftan beri takip ettigim, yazıya rastlayamadığım gün üzüldügüm, bircok şey ögrendigim, nihayetinde yorum yazmak icin cirpinirken (bkz.profil) kendi blogumu bana kurduran Ekonomi Türk blogunda yazmak benim icin büyük mutluluk. Umarım ögrenmenin verdigi hazzı hep beraber yaşarız... Tüm Ekonomi Türk blogu okuyucu ve yazarlarına sevgi ve saygilarimla....

[yazıdan bir kısmının anlaşılacağı üzere :) en az iki ay süreyle Ekonomi Turk'te deneme yazılarımı yazacagim, sonrasında eğer best yazar olmazsam burda yazılarıma devam edecegim ]

Cuma, Temmuz 04, 2008

Darbe Yapmıyorum Kardeşim :) !

Olacak O Kadar programından "Darbe" ile ilgili hos bir skec, bizim Ergenekon'da buna döndü galiba!! yeter ya bu darbe işi kolay olmalıydı, ne zırt pırt savcıydı polisti toplumsal baskıydı ugrastirip duruyorsunuz adamları... yapsınlar olsun bitsin...

ERGENEKON => 1 + 1 = 3 ? 5? 0?

Ergenekon davası ve son yaşanan hadiseler üzerinde net bir yorum yapmak cok zor gozukuyor. çok fazla bilgi kirliliği söz konusu, bu karanlık ortamda dogru durust bir yorumlardan birisi olarak Cengiz Candar'ın yorumunu gordum, bir kısmını bloga taşıdım. Candar Ergenekon'un 'arka planı'nın 'Darbe Günlükleri'nde yattığını belirtiyor ve meshur darbe gunluklerinden ornekler sunuyor bize (koyular bana ait):

Nokta dergisi 29 Mart-4 Nisan 2007 tarihli 22.sayısında “Darbe Günlükleri”ni yayınladı. “Hayret verici ayrıntılarıyla SARIKIZ ve AYIŞIĞI-2004'te iki darbe atlatmışız!” kapak başlığı ile sayfalarca yayınlanan söz konusu “Darbe Günlükleri”nden bazı bölümler:
“20 Ocak 2004- Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda yapılacak kuvvet komutanları toplantısına katıldım. MGK ön toplantısı perşembe günü yerine yarına alındığı için bir koordinasyon ihtiyacı doğmuştu. (...) Konuşmalar sırasında Jandarma Genel Komutanı (Şener Eruygur) daima bir ihtilal özlemi içersinde, bir an önce bu işi yapalım şeklinde konuşuyordu. Bugün de defalarca tekrar etti...”
“6 Şubat 2004- Sabah doğruca Jandarma Genel Komutanlığı'na gittim ve orada üçümüz buluştuk. Durumu tekrar gözden geçirdik. Jandarma Genel Komutanı hala darbe yapalım diye inat ediyordu... Sabah toplanmamızın esas gayesi Kıbrıs konusunda neler yapılabileceği konusunda seçenekleri gözden geçirmek. Ancak biz bu konuyu bırakıp darbe yapacak mıyız yoksa yapmayacak mıyız konusuna girdik. Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Şener Eruygur'u ikna etmek oldukça güç. Bir netice alamayacağımı bildiğim halde yine de onu ikna etmeyi denedim. Pek ikna olduğunu söyleyemem...”
Bu notlardan bir süre öncesinde, 6 Aralık 2003'te düşülen not ise şöyle:
“... Kendimize göre bir eylem planı yapmaya karar verdik.
-Önce basını ele geçirmeye çalışacaktık...
-Sonra rektörler ile temas edip öğrencileri sokağa dökecektik.
-Sendikalar ile aynı şekilde hareket edecektik.
-Sokaklara afiş astıracaktık.
-Derneklerle temas edip onları da hükümet aleyhine teşvik edecektik.
-Bütün bu olayları yurt çapında yapacaktık.
Yukarıdakiler SARIKIZ olarak anılacaktı...”
“II Başkan (Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ) güvenilecek bir general değildi. Kendi yararını ülke yararı üzerinde tutuyordu. Ve bize kesin cevaplar vermiyordu.” “Ülke yararı”nın darbe yapmak ile eş anlamlı olarak kullanıldığını belirtmeye herhalde gerek yok. Benzeri ifadeler Şener Eruygur'a atıfta bulunularak, 29 Şubat 2004 tarihli günlükte şu andaki Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt için de kullanılıyor.

Nokta dergisinde yayınlanmış olan “Darbe Günlükleri” okunmadan bugünlerde olan-bitene sağlıklı teşhis konulamaz.

Salı, Temmuz 01, 2008

Sarıkız Meclis'te

haber zaman'dan. Meclis, tarihinde ilk kez darbe girişimlerini araştırmaya hazırlanıyormus, 'Sarıkız ve Ayışığı' isimli girişimlerin araştırılması için önerge hazırlayan ÖDP Genel Başkanı Ufuk Uras, yeterli imzaya ulaşmış ve Önerge gelecek hafta Meclis Başkanlığı'na sunulacakmış. işin ilginç yanı, Meclis'in varlığına kasteden "darbe" gibi bir olayın arastirilması için gerekli olan imza toplanma surecinin "uzun çabaların ardından" gerceklesmis olması ve Meclis'teki bütün partilerden destek isteyen Uras'a sadece DTP'li 20 milletvekili ve Bağımsız Hamit Geylani'nin (Hakkari) 'evet' demiş olması...

Pazartesi, Haziran 30, 2008

Senin Kilolarının Parasını Ben Veremem!

Radikal'den Uğur Gürses'in köşe yazısındaki bir yer ilgimi cekti paylasmak istedim. Malum petrol fiyatları rekor ustune rekor kırıyor, ucak şirketleri de cesitli cozum arayislari icerisindeler. bu cozum arayislarindan biri de asagıda, gercekten guzel :)


İşte bu önlemlerin ortaya çıktığı bir ortamda, Haziran ayı başlarında ABD’de , Philadelphia’da yayımlanan günlük gazete lerden ikisinde , ilginç bir ilan yayımlandı. İlanda, şimdiye kadar adı duyulmamış bir havayolu şirketi olan ‘Derrie-Air’, uçuşlarda ‘ağırlığa göre fiyat’ uygulaması yaptığı nı açıklıyordu. Örneğin, Philadelphia’dan Los Angeles’a yapılacak uçuşlarda kişilerin kilosu 4.96 dolardan, Philadelphia’dan Chicago’ya kilosu 3.09 dolardan uçabilecekleri ilan ediliyordu. Buna göre, Los Angeles’a yapılacak uçuşlarda 85 kilo olan bir kişi 421 dolar öderken, 45 kilo olan biri 223 dolar ödeyecekti. Chicago’ya olan uçuşlarda ise 85 kilo olan bir kişi 262 dolar öderken, 45 kilo olan biri 139 dolar ödeyecekti. İlanı veren şirket, karbon emisyonunun önemli bir sorun olduğunu, bu soruna en çok katkısı olan sektörün de havayolu taşımacılığı olduğunu anlatıyordu. Bu yüzden şirket , kendi uçuşlarında yarat ılan karbon emisyonunu ortadan kaldıracak kadar ağaç diktiği ni, bu nun için de ‘kiloya endeksli fiyatlama’ uygulaması yaptığını anlatıyordu; yani, ‘kirleten ödeyecekti’!Bu çarpıcı ilanın, bir medya kuruluşu olan Philadelphia Media Holdings’in ilanı olduğu; hem yazılı ve ‘online’ ilanların etkisini test etmek için, hem de çevre duyarlılığını tahrik etmek için böyle bir ilan yayımlandığı ilanın dipnotu olarak yer alıyordu! Çevre duyarlılığını ‘kaşıma’ amaçlı bu ilan, beklediği etkiyi yarattığı gibi, ticari alanda da ‘kiloya göre fiyat’ uygulamasının da ciddi olarak gündeme gelmesini sağladı. Sektörde, ‘neden olmasın?’ düşüncesi pekişmeye başladı.Bize kalırsa, yakın bir gelecekte, bir hava yolu acentesine gidip, “ Samsun’a kilosu kaç YTL’den taşıyorsunuz?” diye sor mamız çok da uzak değil!

Cuma, Haziran 27, 2008

Kuralcı Kafalar

Haber Radikal'den...MUĞLA'nın Bodrum İlçesi'nde, Torba, Kaynar ve Demir hattında çalışan dolmuş şoförleri, Bodrum Belediyesi Trafik Komisyonu'nun, dolmuş seferlerinin 20 dakikada bir yapılması yolunda aldığı karara tepki gösterdi. Torba, Kaynar ve Demir Minibüs Kooperatifi Başkanı Bahri Erzen, özellikle, güzergahları üzerinde bulunan 8 otelde kalan turistlerin ve kendilerinin, karar nedeniyle mağdur olduğunu iddia etti. Bodrum'da yıl boyunca Torba, Kaynar ve Demir hattında dolmuş seferi yapan 27 şoför, Bodrum Belediyesi Trafik Komisyonu'nun, dolmuş seferlerinin 20 dakikada bir yapılması yolunda aldığı karara tepki gösterdi. 27 dolmuşun günde yaklaşık 2 bin kişiyi taşıdığını belirten Torba, Kaynar ve Demir Minibüs Kooperatifi Başkanı Bahri Erzen, dolmuşların hareketlerini, yolcu durumuna göre ayarladıklarını söyledi.

Samara Otel Genel Müdürü Eyüp Özdemir, şu anda bölgede bulunan yaklaşık 15 bine yakın kişi için toplu taşımacılığın çok önemli olduğunu vurgularken, “Her şey dahil sistemine karşı çıkıyorlar. Alınan bu kararla da turistlerin dışarı çıkmasını engelliyorlar” dedi. Bodrum Belediyesi Trafik Komisyonu üyesi Zeki Özkeskin ise “Dolmuşlara kalkış saati koymak zorundaydık. Çünkü şehirlerarası yolda bulunan otellerde kalanlar, Güvercinlik ve Mumcular'dan dönen Öz Bodrum dolmuşlarının yolcularıdır. Torba, Kaynar ve Demir dolmuş şoförlerinin, şehirlerarası yolda bulunan 4 otelin yolcularını almamaları için bu kararı aldık” dedi.

Perşembe, Haziran 26, 2008

Elektriğe zam yapılacakmış

Haber Hurriyet'ten...Elektrik fiyatlarına konutlarda yüzde 21, sanayide yüzde 22 zam yapılacak.
Böylece 2008 yılında elektriğe gelen zam toplamda yüzde 44'e ulaştı. Elektriğe en son 1 Ocak'ta ortalama yüzde 19.5 zam yapılmıştı...
YORUM YOK!

Çarşamba, Haziran 18, 2008

Katsayı Adaletsizliği Hakkında...

YÖK başkanı Özcan, katsayı konusunda, zıkkım kelimesi dışında, katıldığım bir açıklama yapmış, bloga taşımak istedim.
Üniversiteye girişte katsayı uygulamasını kaldıracaklarını anlatan Özcan, "yüzde 5 için yüzde 95’i yakmayalım" dedi. Öğrencilerin yeteneklerine göre yönlendiği bir sistem olmadıktan sonra katsayı uygulamasının yanlış olduğunu anlatan Prof. Dr. Özcan, şöyle konuştu: "Biz kim oluyoruz da çocukları belli alanlarda okumaya mahkum ediyoruz. Herkes istediği bölümde okusun. Gerekirse bu zıkkımları da (imam-hatip liselerini) kapatalım. Benim çocuklarım imam-hatipte okumuyor. Yakınlarım da okumuyor. Ama babası o çocuğu götürdü o okula yazdırdı diye biz onu oraya mahkum etmeyelim. Eski başkan Kemal Gürüz, katsayıları oturup kendi başına belirlemiş. Neye göre 0.8, neye göre 0.6, neye göre 0.4? Bunu yapmaya hakkı var mıydı? hangi bilimsel verilere göre yaptı. Yok. Oturup kendisi karar vermiş"

ah ah serbest piyasa, özgür dünya, serbest seçim hakkı... neden kendi kendinize katılıklar yaratıp, olumsuz durumlara neden oluyorsunuz!

 
Site Meter